Że zmienił sie grill, to mało powiedziane. Pod nim automatycznie zamykające sie przesłony chłodnicy - górna niezależnie od dolnej - dla lepszej aerodynamiki.
Nowy Opel Astra V, model roku 2019 2020. Zmienia się gama silnikowa, dochodzą nowe 7- i 9-biegowe automatyczne skrzynie, by obniżyć spalanie i emisję. Sporo zmian 'niewidocznych': np. poprawione zawieszenie i układ kierowniczy, podgrzewana szyba przednia, ładowarka indukcyjna dla smartfonów czy kamera o większych możliwościach. Sprzedaż poliftingowej Astry hatchback/kombi w Dixi‑Car od września 2019. Poniżej listujemy wszystkie zmiany i zastanawiamy się, czy kupić obecną Astrę w lepszej cenie, czy też nową, ulepszoną, ale nieco droższą.
Nowa Astra poliftingowa już dziś spełnia normę emisji Euro 6d, która wejdzie dopiero w 2021 r.
Face lifting staje się pojęciem umownym pod koniec drugiej dekady XXI w., gdy skokowo obniżają się dopuszczalne limity emisji, z kolei śrubują się normy bezpieczeństwa i komfortu. Twarz Astry rzeczywiście zmienia się nieznacznie (smuklejszy chrom na atrapie), natomiast lista zmian w mechanizmach i kabinie każe przemyśleć znaczenie liter FL.
Względem modelu produkowanego do połowy 2019 roku, w nowej Astrze V, produkcja od poł. 2019 roku, zmiany są następujące:
Prędkościomierz wyświetlany na LCD - nowość po lifcie. Obrotomierz oraz wskaźniki temperatury silnika i poziomu paliwa pozostają analogowe.
Silnik 1.2 (odmiany o mocach 110, 130 lub 145KM) z wtryskiem bezpośrednim benzyny i chłodzonym cieczą koektorem wydechowym. Prawdopodobnie najpopularniejszy wśród polskich klientów. Spełnia przyszłą normę Euro 6d; niższe spalanie i emisja niż w silnikach Astry przedliftingowej.
9-biegowa automatyczna skrzynia - opcja w Dieslu 122KM.
Obniżone spalanie i emisja, m.in. dzięki poprawionej aerodynamice:
Astra hatchback Cd = 0.26
Astra kombi Cd = 0.25
nowa, poliftingowa Astra jest jednym z najlepiej aerodynamicznie dopracowanych kompaktów na rynku
dla poprawnienia aerodynamiki zmieniono (względem przedliftingowej Astry), m.in. osłonę spodu komory silnika, wahacze tylne, grill chłodnicy (chłodnica otrzymała automatycznie otwierające/zamykające się przesłony górną i dolną)
Nowa paleta silników spełniająca ostrzejszą normę Euro 6d, która wejdzie w 2021 r.:
benzyny 1.2 o mocach 110KM, 130KM lub 145KM, z manualem 6-biegowym oraz benzyna 1.4 145KM z automatem
Diesle 1.5 o mocach 105KM i 122KM; common rail pracuje pod ciśnieniem do 2000 bar
wszystkie silniki 3-cylindrowe, z doskonałym wyrównoważeniem dzięki wałkowi obracającemy się w kierunku przeciwnym niż wał korbowy
emisja CO2 i konsumpcja paliwa obcięta nawet o 19% (w zależności od silnika, od 5% do 19%); porównując z silnikami o zbliżonych mocach w Astrze przedliftingowej
wszystkie silniki benzynowe mają wtrysk bezpośredni paliwa do cylindrów, podobnie jak Diesle
wszystkie silniki są turbodoładowane; w Dieslach turbo ma zmienną geometrię łopatek (VGT) i aktywowane jest elektrycznie
Start&Stop - standard przy wszystkich silnikach
w benzynach kolektor wydechowy chłodzony cieczą chłodzącą silnika, zintegrowany w głowicy - takie rozwiązanie skutkuje szybszym nagrzewaniem się silnika oraz niższą emisją zaraz po starcie jednostki
w Dieslach oczyszczanie spalin poprzez pasywny katalizator utleniający, wtrysk AdBlue, katalizator SCR oraz filtr cząstek stałych (DPF); w benzynach jest GPF - filtr cząstek stałych dla benzyn. Teraz filtry te są niezawodniejsze i łatwiejsze w ew. serwisie - o ile do niego w ogóle dojdzie - niż dawniej.
Opel chwali się szybką reakcją silników na "wdepnięcie gazu do podłogi": 90% maks. momentu jest dostepne w ciągu 1,5 sek.
Skrzynie biegów:
po liftingu minimum to 6-biegowy manual; nie ma już w Astrze skrzyń 5-biegowych
nowa 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów - opcja w Dieslu 122KM
nowy 7-biegowy automat CVT - dedykowana, jedyna skrzynia dla benzyny 1.4 145KM. W przypadku tej skrzyni możliwa jest, i wykonalna w praktyce, zmiana biegów zarówno automatyczna jak i ręczna
Zmiany w podwoziu:
nowe amortyzatory, większy komfort przy zachowaniu jednak dość "dynamicznej" charakterystyki zawieszenia
opcjonalnie: sportowe zawieszenie ze sztywniejszymi amortyzatorami, bardziej bezpośrednim układem kierowniczym i z drążkiem Watta na tylnej osi
Zmiany w kabinie:
cyfrowy prędkościomierz, wyświetlany na LCD
nowa kamera przednia - mniejsza, z szybszym procesorem i większą rozdzielczością. Rozpoznaje więcej znaków (które wyświetlane są na desce), zauważa pieszych (a nie tylko inne pojazdy, jak to ma miejsce w Astrze przedliftingowej)
nowa kamera tylna (występuje razem z Multimedia Navi Pro) - poprawiona ostrość obrazu; lepszy jest kontrast, szczególnie w ciemnościach
infotainment nowej generacji: Multimedia Radio > Multimedia Navi > Multimedia Navi Pro. Szybsze, bardziej intuicyjne w obsłudze, nowocześniejszy interfejs i ikony
on-line nawigacja (Connected Navigation services): informacja o ruchu (korkach, utrudnieniach), aktualizacje map bez ich dokupywania
8-calowy ekran dotykowy w Navi Pro; obsługa komend głosowych
opcjonalnie: high-end'owe nagłośnienie Bose - 7 głośników, w tym RichBass subwoofer w bagażniku; cyfrowy amplifier zapamiętuje 8 profili dźwięku. Polecane dla lubiących słuchać zarówno z tylnej jak i przedniej kanapy
E-Call - czerwony przycisk SOS - łączność ze służbami w razie wypadku (wystrzelenie poduszki, napinaczy) lub łączność na żądanie w razie kłopotów (np. gdy widzimy czyjś wypadek)
bezprzewodowa, indukcyjna ładowarka smartfonów w konsoli środkowej
podgrzewana (elektrycznie) szyba przednia
Zmiany wizualne:
nowy grill (trójwymiarowy, jak pisze Opel)
pakiet stylizacyjny nadwozia High Gloss Black (błyszczący czarny), opcja
Niektóre z powyższych elementów wyposażenia to opcje.
Kiedy nowa Astra? Kiedy premiera w Polsce?
Produkcja poliftingowej Astry rusza w połowie 2019 r., również możliwość zamawiania jej w Dixi-Car. Importer, jak i nasze salony, mają jednak znaczący stock Astry dotychczasowej i jeśli cena gra rolę, warto z tego stocku korzystać póki jest. Nowa Astra będzie nieco droższa, bo development silników jest kosztowny. Większość silników w dotychczasowej Astrze, ze sztandarowymi 1.4 Turbo 125KM i 150KM, jest czterocylindrowa - dla niektórych klientów ma to znaczenie.
Poliftingowa Astra kombi. Tu w wersji z reflektorami LED-owymi IntelliLux.
Ceny nowej Astry V. I czy warto czekać...
Powyżej wylistowaliśmy wszystkie zmiany Astra po liftingu vs. przed liftingiem. Cała bateria systemów pozostaje bez zmian, m.in. LED-owe reflektory matrycowe, adaptacyjny tempomat, automatyczne hamowanie przed przeszkodą, asystent pasa ruchu, fotele ortopedyczne AGR z wentylacją i masażem. Nie jest więc tak, że samochód zmienia się całkowicie. Na pewno warto poczekać, jeśli uwrażliwiłeś(-aś) się na kwestie emisji - tu postęp jest znaczny. Drugą przesłanką czekania jest chęć zamówienia tzw. full-opcji - niemal wszystkiego z cennika - Dixi-Car ma takich klientów. Natomiast jeśli cena leży Ci na sercu, rozważ przedliftingowy model. Zwłaszcza, że z zewnątrz amiany są niewielkie.
Kabina poliftingowej Astry. Zwraca uwagę prędkościomierz wyświetlany na ekranie LCD.
Pod nowym grillem kryją się automatycznie zamykające / otwierające się przesłony chłodnicy.
Większość zmian pod maską, w kabinie, w zawieszeniu. Poliftingowa Astra Kombi (jak i hatchback) są doskonalsze.
Poliftingowy hatchback. Sprzedaż w Dixi-Car od połowy 2019 r.
Z tyłu poliftingowa Astra hatchback nie zmieniła się. Podobnie kombi. Ew. można dojrzeć udoskonalone wahacze tylnego zawieszenia, które zmniejszają turbulencje pod samochodem i poprawiają aerodynamikę. Porównaj ze zdjęciami Astry przedliftingowej.
Samar opublikował ranking najpopularniejszych nowych kompaktów w Polsce w 2018 roku. Astra - nr 1 wśród modeli "uniwersalnych" - dostępnych jako hatchback, sedan i kombi.
Zapraszamy na jazdę próbną! Zarejestrowaliśmy już BAIC 5 Turbo 177KM z 7‑biegową skrzynią DSG i BAIC Beijing 3 Turbo 136KM. Obydwa czterocylindrowe. Są gotowe do testu.
A dlaczego warto przed podpisaniem umowy zakupu samochodu? Klienci, którzy byli u konkurencyjnej marki MG, zauważają zrywność Baika 3 i szybszą skrzynię dwusprzegłową Baika 5, względem modeli konkurencji. Więcej w materiale BAIC czy MG.
Złota Kierownica w kategorii „Auta Kompaktowe i Crossovery”
Samochód Roku Internautów
Nagroda SafetyBest za poprawiające bezpieczeństwo reflektory LED.
Złota Kierownica dla najlepszego samochodu klasy kompakt.
Prasa o Astrze V
Auto Świat
„Lepsza – to widać, słychać i czuć” tak swój pierwszy polski test nowej Astry zatytułował Auto Świat. Podkreślono, że nową generację cechuje „dynamiczniejszy wygląd, lżejsze nadwozie, nowe zawieszenie i silniki”. Testowaną jednostkę napędową 1.4 150 KM określono jako „dynamiczną, cichą i oszczędną”. „Brawo!” – pisze Auto Świat i daje testowanemu modelowi pięć gwiazdek, czyli najwyższą możliwą notę.
Motor
„Nowe wcielenie kompaktowego Opla to najlepsza Astra, jaka do tej pory powstała” – podsumowuje swój pierwszy polski test Astry z silnikiem 1.4 125 KM Motor. Astra ma „dopracowany układ jezdny, obszerne wnętrze i jest dobrze wykonana, a nowy silnik przekonuje dynamiką i niedużym zużyciem paliwa”. „Volkswagen może już zacząć się bać” – tymi słowami kończy swój test Motor.
Auto Motor i Sport na okładce podsumował Astrę następującymi słowami ”zachwyca wyglądem, szokuje osiągami”, a artykuł na jej temat wymownie zatytułował „Lepsza niż myślisz”. Nowość od Opla zdaniem dziennikarzy „sprawnie przeskakuje z zakrętu na zakręt, dobrze hamuje, ma sporo miejsca także z tyłu i nieźle wygląda”. „To mocny konkurent dla innych popularnych kompaktów w na rynku” – podsumowuje Auto Motor i Sport.
Pięć gwiazdek w teście zderzeniowym dla Astry V.
Ocenili nas
"
Szanowna Pani Prezes. Na Pani ręce chciałabym złożyć serdeczne podziękowania dla Pani pracownika Pana Marcina za okazaną pomoc oraz fachową obsługę podczas dokonywania wyboru oraz zakupu auta w Waszym salonie. Niewątpliwie profesjonalizm Pana Marcina oraz kompetencje zawodowe przyczyniły się do podjęcia decyzji zakupu auta właśnie u Państwa. Od samego początku współpraca z Panem Marcinem układała się doskonale, wręcz na najwyższym poziomie. Pan Marcin bardzo rzetelnie oraz z dużym zaangażowaniem przedstawiał ofertę zakupu mojego auta, odpowiadał na wszystkie pytania oraz na bieżąco rozwiewał wątpliwości, jeśli takowe się pojawiły podczas rozmowy. Wysoka kultura osobista, komunikatywność oraz taktowność Pana Marcina sprawiły, że proces nabycia samochodu przebiegał dynamicznie i przyjemnie. Życzę Pani Prezes jak najwięcej tak profesjonalnych i miłych pracowników na swoim pokładzie jakim jest Pan Marcin. Właściwy człowiek na właściwym miejscu. Również chciałabym przekazać słowa uznania dla Pani Agnieszki za pomoc w załatwianiu formalności związanych z ubezpieczeniem i kredytem pojazdu.