Poziom wyposażenia Enjoy nowego, typowo osobowego Combo Life. Real foto z naszego salonu w Radomiu. Enjoy pewnie będzie najczęściej kupowany na samochód rodzinny z triady 'Essentia - Enjoy - Elite', bo ma klimatyzację, lewe przesuwne drzwi, 6-głośnikowe audio i plejadę innych opcji typowych dla pojazdu osobowego. Ciekawostką jest czarny lakier, który nie wymaga w Combo dopłaty. Więc oczywiście nie mogliśmy nie pokusić się o zamówienie pierwszego samochodu w tym właśnie kolorze.
Sprzedaż Combo Life ruszyła. Dzwoń do salonów Dixi-Car.
Na temat drzwi w Combo Life można napisać osobny rozdział. Dość powiedzieć, że wersja Enjoy ma kwestię drzwi rozwiązaną optymalnie, bo ma prawe tylne drzwi przesuwne (foto), lewe tylne drzwi przesuwne (które w Essentii są w standardzie tylko w wydłużonym nadwoziu XL). Z kolei tylne drzwi w Enjoy są (już) podnoszone do góry (a nie dwuskrzydłowe, jak to ma miejsce w Essentii). Ktoś powie: dwuskrzydłowe lepsze. Tak, ale w nie w samochodzie osobowym, jakim jest Combo Life. Podnoszona do góry tylna klapa to ultrapraktyczny daszek.
Combo Life w parze z Grandlandem. Czy tak aż egzotyczna para? Grandland X jest niewątpliwie pojazdem bardziej premium, ale Combo też ma zadatki na SUV-a, i przewyższa Grandlanda pod względem możliwości przewozowych - patrz strona o bagażniku. W sumie obydwa modele mogłyby pełnić rolę pierwszego samochodu w rodzinie 2+2 lub 2+3.
Napis 'Turbo D' na tylnej klapie. W tym egzemplarzu jest to 'środkowy' Diesel, tzn. 1.5 CDTi 102KM, bo są też 76KM i 130KM. Zobacz dane techniczne. Klapę jednoczęściową, otwieraną do góry, uważamy do samochodu osobowego za rozwiązanie lepsze niż drzwi dwuskrzydłowe.
Poziom wyposażenia Enjoy jest już dość bogaty (m.in. klimatyzacja, audio 6-głośnikowe, pokryta skórą kierownica, tempomat, przednia kamera - patrz cennik pdf), ale że było to pierwsze Combo E w naszym radomskim oddziale, szef salonu postanowił stworzyć pojazd modelowy - wzorcowy. Dodaliśmy kilka przydatnych opcji:
Koło kierownicy podgrzewane i pokryte skórą jest w standardzie od Enjoy wzwyż. Natomiast przyciski sterowania na kierownicy są już w Essentii.
Ta przestrzeń, którą widzimy na zdjęciu, to 597 litrów pod półką bagażnika. I jest to nadwozie o standardowej długości, a nie wydłużony Combo XL. Zobacz parametry bagażnika Combo Life. Dla porównania w typowym kompaktowym hatchbacku poruszamy się w przedziale 350-400 l.
Lewe drzwi przesuwne mamy w standardzie w Enjoy i Elite, a także w wydłużonej Essentii (nadwozie XL). Szyba w drzwiach przesuwnych jest uchylna.
Kanapa drugiego rzędu z mocowaniami Isofix pod trzy foteliki dziecięce. Środkowe miejsce też ma trzymanie boczne, czyli jest to samochód naprawdę 5-osobowy. Alternatywą dla widocznej na zdjęciu tylnej kanapy dzielonej 60:40 jest opcja APS, czyli trzy indywidualne fotele drugiego rzędu - widoczne na filmie - które są jeszcze wygodniejsze.
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, martwe pole, PDC, podgrzewane fotele, rok prod. 2021
od 80500 zł
cena netto
Opel Movano L2H2 Lift 2.3 cdti Navi Niski Przebieg Jak Nowy VAT23%, rok prod. 2020
od 76300 zł
cena netto
Opel Movano C L3H2, 2,2 CDTI 165KM, Kamera, czujniki, zabudowa, jak Nowy, VAT23%, rok prod. 2021
od 109900 zł
cena netto
Renault Trafic L2H1 1,6 DCI 120KM, brygadówka, 6os, navi, kamera, VAT23%, rok prod. 2019
od 70650 zł
cena netto
Opel Vivaro C Extra Long 2,0 CDTI 122KM, Klima Auto Kamera Salon, rok prod. 2020
od 86090 zł
cena netto
SsangYong Musso Grand Diesel 2.2 MT6 4x4 202KM, 400Nm / Quartz, rok prod. 2022
od 159 900 zł
cena brutto
SsangYong Musso Grand Quartz 2.2 202KM AT6 4x4
od 1933 zł/mc
Kredyt z ratą stałą, 35% wpłaty, okres finansowania 96 miesięcy
P. Grzegorz testował Combo m.in. na trasie do Kazimierza Dolnego.
Nowy Opel Combo Life - czarna eminencja! Tak zatytułował swój artykuł nasz klient, fleet manager, który testował samochód demonstracyjny z Dixi‑Car.
Chciałem zwrócić uwagę na fakt, jak bardzo skromny i nierzucający się w oczy jest to samochód. Jednocześnie nie można mu odmówić wygody, praktyczności, zwinności i sprytu. Tak więc jest to samochód o dwóch twarzach - pisze dalej p. Grzegorz.
Tylu zamówień polski importer się nie spodziewał - i inne opinie o Torresie
08.2023
Aż trudno uwierzyć w pojemność bagażnika, która według katalogu wynosi 703 l. Po złożeniu foteli możemy dostać ponad 1600 l. To są możliwości, którymi Koreańczycy w tej kwestii dosłownie pozamiatali
– pisze na:Temat, 24.07.2023.
Wnętrze również zachwyca. Wygląda na czyste i nowoczesne. Po prawej stronie widoczny jest całkiem spory multimedialny ekran o przekątnej 12,3 cala. Poniżej – podobnie jak w Audi, 8-calowy wyświetlacz przeznaczony do sterowania klimatyzacją czy podgrzewaniem foteli.
– pisze WRC Premium. Motorsport & Beyond, 20.07.2023.
Torres zaskakuje komfortem jazdy (z przodu kolumny resorujące, z tyłu wielowahacz Multi-Link). Kabina pasażerska jest dobrze wyciszona zaś układ kierowniczy precyzyjnie reaguje na wykonywane manewry. Parkowanie ułatwiają przednie i tylne czujniki oraz kamera cofania, która wyróżnia się dobrą jakością obrazu.
– pisze Nowoczesna Flota, 27.07.2023.